Un cop baremades les sol·licituds, les persones sol·licitants rebran via SMS al mòbil facilitat, una comunicació del tram de la prestació assignada provisionalment (condicionada a la inscripció efectiva de l'infant o jove a una activitat).
Les persones sol·licitants hauran de fer ús de la prestació atorgada, formalitzant la inscripció de l'infant o jove a l'activitat escollida, i presentant a l'entitat organitzadora de l'activitat, el contingut del SMS que comunica la prestació que ha estat assignada provisionalment.
En el moment que es faci l’enviament dels SMS de comunicació de la prestació assignada provisionalment, es dictarà el termini que les persones sol·licitants disposen per comunicar el SMS a l’entitat organitzadora de l’activitat escollida.
La no formalització de la inscripció suposarà la renúncia explícita a la prestació.
Les comunicacions provisionals d’aquestes sol·licituds es faran en dues tandes: un primer enviament per a les prestacions per a activitats d’estiu i un segon enviament per a les prestacions per a activitats extraescolars.
Un cop formalitzades les inscripcions, les entitats organitzadores hauran de presentar una relació de les persones beneficiàries provisionalment de prestació, i que s'han inscrit a les seves activitats, mitjançant el model normalitzat disponible a la Seu Electrònica de l'Ajuntament, i en el tràmit específic que s'habiliti per a aquesta gestió a la Seu Electrónica.
No s’acceptaran comunicacions d’inscripció fora del termini establert ni per altres canals.
En el moment que es faci l’enviament dels SMS de comunicació de la prestació assignada provisionalment, es dictarà el termini que les entitats organitzadores disposaran per presentar la justificació d’inscripcions a l’Ajuntament.
La manca de justificació o la justificació incompleta de les inscripcions i assistències de les persones beneficiàries, podrà comportar les responsabilitats que en cada cas corresponguin i l’anul·lació total o parcial de la prestació
Un cop justificades les inscripcions d’infants i joves beneficiaris de prestacions, per part de les entitats organitzadores, es procedirà a la notificació electrònica, a les persones sol·licitants, de la resolució definitiva de l’import de prestació atorgat. La resolució definitiva també es publicarà en un anunci a la Seu Electrònica.
Les resolucions definitives d’aquestes sol·licituds es faran en dues tandes: un primer enviament per a les prestacions per a activitats d’estiu i un segon enviament per a les prestacions per a activitats extraescolars.
La data dels efectes i la durada de la prestació es determinaran a la resolució de concessió.
L'Ajuntament de Terrassa procedirà al pagament de les prestacions concedides i justificades.
El pagament de les prestacions s'efectuarà sempre directament a les entitats o empreses organitzadores de les activitats, un cop comprovada la inscripció de l'infant o jove a l'activitat:
1.- Prestacions per a activitats d'estiu 2024: el pagament s'efectuarà al juliol de 2024
2.- Prestacions per a activitats extraescolars pel curs 2024-25: el pagament s'efectuarà al gener de 2025.
RESOLUCIÓ
El termini màxim de resolució i notificació serà de 6 mesos, d’acord amb l’article 21 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i tenint en compte els casos de suspensió o d’ampliació del termini màxim per resoldre i notificar inclosos als articles 22 i 23 de la mateixa normativa, així com qualsevol altra circumstància excepcional.
La manca de resposta, dins d’aquest termini, legitima a les persones interessades per entendre la seva sol·licitud com a desestimada, com efecte del silenci administratiu negatiu.
En aquells casos, que un cop feta la inscripció i abonat el pagament a l'entitat organitzadora, la persona beneficiària de la prestació causi baixa a l'activitat, implicarà la pèrdua de la prestació, i la reclamació a l'entitat organitzadora, del reintegrament de la part de l’import no dedicat a l'activitat subvencionable.