La finalitat d’aquesta convocatòria és afavorir i fomentar l’accés i l'assistència d'infants i joves a les diverses activitats socioeducatives que s'organitzen a la ciutat de Terrassa, amb l'objectiu de millorar la seva socialització i integració, contribuir preventivament en la disminució de processos de desigualtat social i mitigar els riscos de l'exclusió social.
Aquestes prestacions econòmiques van destinades a contribuir al finançament de les despeses per a activitats dirigides a infants i joves, i organitzades a la ciutat de Terrassa.
ACTIVITATS D’ESTIU 2025La prestació cobrirà fins a un màxim de 5 setmanes d’activitats.Excepcionalment, per a infants i joves beneficiaris amb certificat acreditatiu de grau de discapacitat igual o superior al 33%, es podrà cobrir fins a un màxim de 8 setmanes.L'import màxim de la prestació destinada a la despesa d'inscripció a l'activitat d'estiu serà de 58 euros/per setmana.L'import màxim de la prestació destinada a la despesa del servei de menjador de l’activitat serà de 6,5 euros per dia.
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS PEL CURS 2025-2026L'import màxim de la prestació atorgada serà de 300 euros per infant o jove.L'import màxim de prestació per unitat familiar serà de 750 euros.En el cas de custòdia compartida, quan s'informi dels ingressos dels 2 progenitors, la prestació serà el 100% de l’import que correspongui; en el cas que només s'informi dels ingressos d' 1 sol progenitor, la prestació serà el 50% de l’import que correspongui.En tots els casos d'atorgament de prestacions amb un import màxim, si el preu d'inscripció és inferior a aquest import, la prestació s'ajustarà al cost real.En el cas que la prestació atorgada no cobreixi la totalitat del cost de l’activitat, la família haurà d’assumir el copagament de la part restant.
Les mares, pares, tutors/es o persones encarregades de la guarda i protecció d’infants, adolescents i joves, fins als 18 anys, residents legalment al municipi de Terrassa. Excepcionalment, per a persones amb diversitat funcional igual o superior al 33%, l'edat de la persona beneficiària s'amplia fins els 22 anys.
En casos de custòdia compartida, si la prestació la necessiten els dos progenitors, s’ha de presentar una única sol·licitud conjunta, amb la declaració responsable de les dades d’ambdues persones.
Només es podrà presentar una sol·licitud per infant o jove per convocatòria. La resta es desestimaran per duplicitat.
Per Internet. La sol·licitud i la documentació acreditativa s'haurà de presentar per via telemàtica a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Terrassa. L'accés a la tramitació telemàtica està disponible al final d'aquesta pàgina mitjançant el sistema VALID.En cas de no disposar de certificat electrònic personal (idCAT, DNIe...) es pot obtenir identificació i signatura a través de l'idCAT mòbil. Aquest sistema permet donar-se d'alta de forma immediata.Per aquelles persones que no disposin de mitjans informàtics propis o dels coneixements necessaris per a fer el tràmit en línia de manera autònoma, podran sol·licitar cita prèvia als Punts d'Orientació Social.
Oficina de Prestacions SocialsAdreça electrònica: prestacionssocials@terrassa.catTelèfon: 93 736 66 95, de dilluns a divendres de 9:30 a 14:00 hores
Un cop baremades les sol·licituds, les persones sol·licitants rebran via SMS al mòbil facilitat, una comunicació de la prestació assignada provisionalment (condicionada a la inscripció efectiva de l'infant o jove a una activitat).
Les persones sol·licitants hauran de fer ús de la prestació assignada provisionalment, formalitzant la inscripció de l'infant o jove a l'activitat escollida, i presentant a l'entitat organitzadora de l'activitat, el contingut del SMS que comunica la prestació que ha estat assignada provisionalment.En el moment que es faci l’enviament dels SMS de comunicació de la prestació assignada provisionalment, es dictarà el termini que les persones sol·licitants disposen per comunicar el SMS a l’entitat organitzadora de l’activitat escollida.La no formalització de la inscripció suposarà la renúncia explícita a la prestació.Les comunicacions provisionals d’aquestes sol·licituds es faran en dues tandes: un primer enviament per a les prestacions per a activitats d’estiu i un segon enviament per a les prestacions per a activitats extraescolars.La comunicació d'assignació, desestimació o denegació provisional obre el termini de 10 dies hàbils per a presentar al·legacions, que començarà a comptar des de l’endemà de l’enviament dels SMS amb la comunicació. El fet que les persones sol·licitants interessades no presentin al·legacions en aquest termini, suposa que hi estan conformes.Un cop formalitzades les inscripcions, les entitats organitzadores hauran de presentar una relació de les persones beneficiàries provisionalment de prestació, i que s'han inscrit a les seves activitats, mitjançant el model normalitzat disponible a la Seu Electrònica de l'Ajuntament, i en el tràmit específic que s'habiliti per a aquesta gestió a la Seu Electrónica.
No s’acceptaran comunicacions d’inscripció fora del termini establert ni per altres canals.
En el moment que es faci l’enviament dels SMS de comunicació de la prestació assignada provisionalment, es dictarà el termini que les entitats organitzadores disposaran per presentar la justificació d’inscripcions a l’Ajuntament.
La manca de justificació o la justificació incompleta de les inscripcions i assistències de les persones beneficiàries, podrà comportar el no atorgament de la prestació.
Un cop justificades les inscripcions d’infants i de joves beneficiaris de prestacions per part de les entitats organitzadores, l'òrgan competent, a la vista de la proposta de l’assignació provisional de les prestacions, emetrà la resolució d’atorgament de l’import de la prestació atorgada a favor de les persones sol·licitants. La notificació es farà mitjançant la publicació al Tauler d’Edictes Electrònic de la Seu Electrònica. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes, d’acord amb allò establert a l’article 45 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.Les persones sol·licitants rebran un SMS al número de mòbil que hagin informat en el formulari de la sol·licitud a efectes merament informatius, sent la data de publicació de la resolució d’atorgament de la subvenció en en la Seu Electrònica la data de notificació a tots els efectes.Les resolucions d’aquestes sol·licituds es faran en dues tandes: un primer enviament per a les prestacions per a activitats d’estiu i un segon enviament per a les prestacions per a activitats extraescolars. La data dels efectes i la durada de la prestació es determinaran a la resolució de concessió.L'Ajuntament de Terrassa procedirà al pagament de les prestacions concedides i justificades.El pagament de les prestacions s'efectuarà sempre directament a les entitats o empreses organitzadores de les activitats, un cop comprovada la inscripció de l'infant o jove a l'activitat:1.- Prestacions per a activitats d'estiu 2025: el pagament s'efectuarà al juliol de 20252.- Prestacions per a activitats extraescolars pel curs 2025-26: el pagament s'efectuarà al gener de 2026.RESOLUCIÓ
El termini màxim de resolució i notificació serà de 3 mesos, en el cas prestacions per a activitats d’estiu; i, de 6 mesos per les prestacions per a activitats extraescolars;, que començaran a comptar des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, i d’acord amb l’article 21 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i tenint en compte els casos de suspensió o d’ampliació del termini màxim per resoldre i notificar inclosos als articles 22 i 23 de la mateixa normativa, així com qualsevol altra circumstància excepcional.
L'atorgament de les prestacions restarà subjecte a la disponibilitat pressupostària d'aquest Ajuntament i en base a la priorització de les situacions de major necessitat.Per a la concessió d'aquestes prestacions, es tenen en compte les condicions econòmiques i familiars dels infants i adolescents, mitjançant el barem establert en el Decret d'Alcaldia, “ (LINK)
Autorització per tramitar en nom d'una altra persona
Autorización para tramitar en nombre de otra persona
Declaració responsable dels ingressos
Declaración responsable de los ingressos