Un cop baremades les sol·licituds, les persones sol·licitants rebran via SMS al mòbil facilitat, una comunicació de la prestació assignada provisionalment (condicionada a la inscripció efectiva de l'infant o jove a una activitat).
Les persones sol·licitants hauran de fer ús de la prestació atorgada, formalitzant la inscripció de l'infant o jove a l'activitat escollida, i presentant a l'entitat organitzadora de l'activitat, el contingut del SMS que comunica la prestació que ha estat assignada provisionalment.
En el moment que es faci l’enviament dels SMS de comunicació de la prestació assignada provisionalment, es dictarà el termini que les persones sol·licitants disposen per comunicar el SMS a l’entitat organitzadora de l’activitat escollida.
La no formalització de la inscripció suposarà la renúncia explícita a la prestació.
Les comunicacions provisionals d’aquestes sol·licituds es faran en dues tandes: un primer enviament per a les prestacions per a activitats d’estiu i un segon enviament per a les prestacions per a activitats extraescolars.
La comunicació d'atorgament, desestimació o denegació provisional obre el termini de 10 dies hàbils per a presentar al·legacions, que començarà a comptar des de l’endemà de l’enviament dels SMS amb la comunicació. El fet que les persones sol·licitants interessades no presentin al·legacions en aquest termini, suposa que hi estan conformes i la resolució provisional tindrà caràcter de definitiva.
Un cop formalitzades les inscripcions, les entitats organitzadores hauran de presentar una relació de les persones beneficiàries provisionalment de prestació, i que s'han inscrit a les seves activitats, mitjançant el model normalitzat disponible a la Seu Electrònica de l'Ajuntament, i en el tràmit específic que s'habiliti per a aquesta gestió a la Seu Electrónica.
No s’acceptaran comunicacions d’inscripció fora del termini establert ni per altres canals.
En el moment que es faci l’enviament dels SMS de comunicació de la prestació assignada provisionalment, es dictarà el termini que les entitats organitzadores disposaran per presentar la justificació d’inscripcions a l’Ajuntament.
La manca de justificació o la justificació incompleta de les inscripcions i assistències de les persones beneficiàries, podrà comportar les responsabilitats que en cada cas corresponguin i l’anul·lació total o parcial de la prestació
Un cop justificades les inscripcions d’infants i de joves beneficiaris de prestacions per part de les entitats organitzadores, es procedirà a la notificació de la resolució definitiva de l’import de la prestació atorgada a favor de les persones sol·licitants, mitjançant la publicació al Tauler d’Edictes Electrònic i al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes, d’acord amb allò establert a l’article 45 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. La resolució definitiva també serà publicada per un anunci a la Seu Electrònica.
Les persones sol·licitants podran rebre un SMS al número de mòbil que hagin informat en el formulari de la sol·licitud a efectes merament informatius, sent la data de publicació de la resolució d’atorgament de la subvenció en el BOPB la data de notificació a tots els efectes.
Les resolucions definitives d’aquestes sol·licituds es faran en dues tandes: un primer enviament per a les prestacions per a activitats d’estiu i un segon enviament per a les prestacions per a activitats extraescolars.
La data dels efectes i la durada de la prestació es determinaran a la resolució de concessió.
L'Ajuntament de Terrassa procedirà al pagament de les prestacions concedides i justificades.
El pagament de les prestacions s'efectuarà sempre directament a les entitats o empreses organitzadores de les activitats, un cop comprovada la inscripció de l'infant o jove a l'activitat:
1.- Prestacions per a activitats d'estiu 2025: el pagament s'efectuarà al juliol de 2025
2.- Prestacions per a activitats extraescolars pel curs 2025-26: el pagament s'efectuarà al gener de 2026.
RESOLUCIÓ
El termini màxim de resolució i notificació serà de 6 mesos, que començaran a comptar des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, i d’acord amb l’article 21 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i tenint en compte els casos de suspensió o d’ampliació del termini màxim per resoldre i notificar inclosos als articles 22 i 23 de la mateixa normativa, així com qualsevol altra circumstància excepcional.
La manca de resposta, dins d’aquest termini, legitima a les persones interessades per entendre la seva sol·licitud com a desestimada, com efecte del silenci administratiu negatiu.
Un cop començada l’activitat, les persones sol·licitants a qui s'hagi concedit una prestació, rebran un SMS de l’Ajuntament de Terrassa amb un enllaç a través del qual hauran de confirmar si l’infant/jove està participant en l’activitat subvencionada.
En aquells casos, que un cop feta la inscripció i abonat el pagament a l'entitat organitzadora, la persona beneficiària de la prestació causi baixa a l'activitat, implicarà la pèrdua de la prestació, i la reclamació a l'entitat organitzadora, del reintegrament de la part de l’import no dedicat a l'activitat subvencionable.